Το Κυκλοφοριακό Πρόβλημα της Παροικίας και εμείς.


Εισαγωγή - Ιστορικό

Το κυκλοφοριακό ήταν πάντα προβληματικό στην Πάρο. Ιστορικά, όλα τα χωριά επικοινωνούσαν μεταξύ τους με μονοπάτια, που στην καλύτερη περίπτωση χωρούσαν κάτι παραπάνω από 2 μουλάρια πλήρως φορτωμένα. Η κατάσταση παρέμεινε απαράλλακτη για αιώνες. Στα τέλη του 19ου αιώνα, η Εταιρία Μαρμάρων έφτιαξε σιδηροδρομική γραμμή από τα λατομεία έως το Βίντζι. Με την πτώχευση της Εταιρίας στις αρχές του 20ου αιώνα, η εγκαταλελειμμένη γραμμή λεηλατήθηκε και οι ράγες χρησιμοποιήθηκαν για δομικά υλικάΣταδιακά η αυξανόμενη κίνηση Βορρά - Νότου, η οποία γινόταν σχεδόν αποκλειστικά μέσα από την Αγορά επέβαλλε την εμφάνιση των πρώτων λεωφορείων και ανάγκασε την δημιουργία του πρώτου ‘περιφερειακού’, που θα ένωνε τον Πάνω με τον Κάτω γιαλό, με μπάζωμα κάτω από τον Άγιο Κωνσταντίνο. Ο δρόμος ήταν τσιμεντένιος και περιλάμβανε τις σημερινές οδούς Γιάννη Πάριου, Εκατονταπυλιανής, Βελέντζα και μπροστά από τον Άγιο Νικόλαο. Παράλληλα, χαράχτηκαν νέοι δρόμοι προς Νάουσα, χωριά και Αλυκή-Πούντα, όλοι χωμάτινοι. Αυτοί ήταν οι ‘Αμαξιτοί’. Προοδευτικά, ασφαλτοστρώθηκαν, αλλά δεκαετίες αργότερα.
Η κατασκευή του Παραλιακού σταμάτησε λόγω Β’ Π.Π., και συνεχίστηκε και επεκτάθηκε προς Αγία Άννα πολύ μετά, την δεκαετία του ’50. Ονομάστηκε Ακτή Βασιλείου, προς τιμήν του κατασκευαστή Πολιτικού Μηχανικού Κου Βασιλείου, στον οποίο δωρήθηκε και κτήμα στα Λιβάδια. Η κατασκευή ήταν ποιοτικά άριστη, και τμήματα έχουν παραμείνει αυτούσια μέχρι και σήμερα.

Ο παραλιακός δρόμος ήταν η βέλτιστη λύση για την εποχή του. Δεν έθιγε καμιά ιδιωτική περιουσία και το μπάζωμα επιβαλλόταν, λόγω συνεχιζόμενων κατολισθήσεων από την διάβρωση στον λόφο του Αγίου Κωνσταντίνου. Ο Σύλλογος Παρίων κατασκεύασε το 1910 το κύριο μέρος των αναλλειματικών τοίχων, το οποίο ολοκληρώθηκε πολύ αργότερα.
Σε αυτή την μορφή, διπλής κατεύθυνσης φυσικά, εξυπηρέτησε πλήρως τους Παριανούς και τα ελάχιστα αυτοκίνητα για πολλές δεκαετίες.

Μέσα του 70 όμως τα πράγματα είχαν φτάσει σε αδιέξοδο ανάλογο του σημερινού, και φτιάχτηκε ο Περιφερειακός της Παροικίας, όχι για μεταφορά της Αγοράς, αλλά αποκλειστικά για παράκαμψη της υπερφορτωμένης Παραλιακής. Τέλη '70 παραδόθηκε για χρήση, αλλά ποτέ δεν ολοκληρώθηκε όπως έπρεπε (πεζοδρόμια, υποδομές) και σύντομα άρχισε η παράπλευρη ανοικοδόμηση χωρίς ουσιαστική μακρόχρονη πρόβλεψη. Σταδιακά τα περισσότερα μόνιμα καταστήματα της Αγοράς και πολλά νέα μεταφέρθηκαν εκεί, μετατρέποντας τον σε Νέα Αγορά, ακυρώνοντας ουσιαστικά τον σκοπό δημιουργίας του.
Το μποτιλιάρισμα στην Διασταύρωση Γκίκα έγινε σταδιακά καθημερινό πολύωρο φαινόμενο και πολύ νωρίς έγινε φανερή η αναγκαιότητα κατασκευής δεύτερου περιφερειακού. Η Δημοτική Αρχή το 1997 ξεκίνησε την δημιουργία του, η οποία σταμάτησε απότομα το 2003, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πάρου.
Στην συνέχεια, τον ίδιο χρόνο, ο Δήμος ανέθεσε στο Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το Ερευνητικό Έργο με τίτλο: «Ανάπτυξη Βραχυπρόθεσμου και Μεσομακροπρόθεσμου Πλαισίου Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Πολεοδομικών Συγκροτημάτων του Δήμου Πάρου» (Μελέτη Γκόλιαμε τελικά αμελητέες παρεμβάσεις.

Από τότε το πρόβλημα φυσικά δεν εξαφανίστηκε, αλλά γιγαντώθηκε και χειροτερεύει συνεχώς. Παράλληλα συνέβαιναν πολλές αλλαγές και απόπειρες βελτίωσης της κατάστασης, όπως: 2 επεκτάσεις Λιμανιού, 2 μεταφορές της αφετηρίας Λεωφορείων, 2 μεταφορές πιάτσας Ταξί, μεταφορά – διαπλάτυνση μέρους της Παραλιακής και επέκταση πεζοδρομίου (βράχια), νέες Τράπεζες, μεταφορές αδρανών από το Βίντζι, μεταφορά δημόσιων υπηρεσιών στον Περιφερειακό, επεκτάσεις παραλίας Λιβαδιών, επέκταση πόλης προς τα Λιβάδια με πλήθος ξενοδοχείων. Οποιαδήποτε βελτίωση όμως πραγματοποιείται ή δεν έχει ουσιαστικά αποτελέσματα ή στην πράξη ακυρώνεται σχεδόν αμέσως λόγω συνεχούς αλλαγής δεδομένων από αύξηση επισκεπτών.

Το 2011 το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε απόφαση που αφορούσε το Κυκλοφοριακό όλης της Πάρου, αλλά το μόνο που ουσιαστικά τηρήθηκε, ήταν η απαγόρευση κυκλοφορίας στην Παραλία το Καλοκαίρι από 19:00 – έως 07:00.
Το 2011-12 γίνεται μελέτη ανάπλασης του Παραλιακού μετώπου, συμφωνούν οι πάντες, προχωράει μέχρι τα τελικά στάδια, για κάποιους λόγους δεν πραγματοποιείται και μετά, στην κυριολεξία, εξαφανίζεται. Το 2012, γίνεται νέα μελέτη Κυκλοφοριακού Φόρτου (Μάρη)
Το 2015 αποφασίζεται το Master Plan του Λιμανιού της Παροικίας. Τον διαγωνισμό μελέτης κερδίζει η Εταιρία  CNWay, με έκπτωση 70%. Από την Δημοτική Αρχή πέραν των συμβατικών υποχρεώσεων της Εταιρίας ζητείται επιπλέον και πρόταση επίλυσης του Κυκλοφοριακού της Παροικίας, και φυσικά, δωρεάν.
Στηρίχτηκε σε μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου οδικών τμημάτων και στρεφουσών κινήσεων στην Παροικιά κατά το έτος 2012. Το υπόβαθρο αυτό είναι του μελετητή Μάρη Ιωάννη (Τοπ. Μηχανικό-Συγκοινωνιολόγος MSc.)

Προτάσεις


Υφιστάμενη Κατάσταση. Με πορτοκαλί, οι ζώνες μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου

1.  Πρόταση CNWay, περιληπτικά:
1. Επέκταση Λιμένος Νότια προς Μπουνταράκι.
2. Αμφιδρόμηση Παραλιακής από Μπουνταράκι μέχρι Λιβάδια.
3. Πρόσβαση αυτοκινήτων από Νότιο τμήμα Πάρου προς Λιμάνι, από Ασκληπιείου (Μαργαρίτης) και Ποταμού Κορμού (REX) και έξοδος από Ποταμού Κατσίκη (Cava Scirocco -Γιαννάκου) και Δημαρχείο.
4. Πρόσβαση Αυτοκινήτων από Βόριο τμήμα, από κόμβο Γηπέδου προς Χρήστου Κωνσταντόπουλου. Έξοδος από Τελεσικλή (Ελληνικό – Κατερίνα) και Τσούντα (Αργώ), είσοδος από Λιβάδια από Τσούντα και Θυμαρίδας (Αποστόλης).
5. Κλείσιμο παραλιακής οδού 20:00-7:00 και δημιουργία ποδηλατόδρομου
6. Φανάρια στον κόμβο Γκίκα.
7. Διαμορφώσεις κόμβων (συμβολές οδών και διασταύρωσης) με κατάλληλη διαπλάτυνση πχ Γκικας και επιλεκτικά σε σημεία της παραλιακής κρασπεδικής γραμμής για δημιουργία κατάλληλου πλάτους οδοστρώματος.
8. Μονοδρόμηση Νικολάου Στέλλα από Εκατονταπυλιανή έως Κόμβο Γκίκα. Τρεις λωρίδες:  2 με κατεύθυνση προς κόμβο Γκίκα, μία ανάστροφη λωρίδα ανάγκης/λεωφορείων.
9. Κατάργηση της αφετηρίας λεωφορείων και μεταφορά στάσης στο κέντρο Υγείας. Τα λεωφορεία κάνουν τον κύκλο του Ηρώου, και φεύγουν από την Νικολάου Στέλλα. Πρόβλεψη για ολιγόλεπτη στάθμευση στο Κέντρο Υγείας, ΑΜΕΑΙ και Τουριστικών Λεωφορείων. Πρόταση για μεταφορά του Κέντρου Υγείας.
10. Ροτόντες (Κυκλικές πορείες) στην θέση της παλιάς αφετηρίας Λεωφορείων και Μύλο Λιμανιού.
11. Μεταφορά Σιδερένιου φράχτη προς Λιμάνι για δημιουργία διαδρόμου και ζώνη απόρριψης επιβατών.
12. Μεταφορά πιάτσας Ταξί στην Εκατονταπυλιανής, με την υπάρχουσα κατεύθυνση. Πρώτο Ταξί, στην Εκατονταπυλιανή. Κατάργηση στάθμευσης Ι.Χ. επί της οδού.
13. Ολική απαγόρευση στάθμευσης ενοικιαζόμενων. Πελάτες ή μεταφέρονται με πούλμαν ή περιμένουν να τους φέρουν το αυτοκίνητο.
14. Ολική απαγόρευση στάσης/στάθμευσης σε Νικολάου Στέλλα, Γιάννη Πάριου (πλην ορισμένων θέσεων), Εκατονταπυλιανής, Ασκληπιείου, Κατσίκη, Κορμού κλπ. Επιτρέπεται  απέναντι από Κέντρο Υγείας ολιγόλεπτη στάση 3 λεωφορείων ΚΤΕΛ και ενός δημοτικής συγκοινωνίας, μπροστά από Κέντρο Υγείας ολιγόλεπτη στάση εξυπηρέτησης τουριστικών λεωφορείων.
15. Επισήμανση ότι οι χώροι στάθμευσης δεν επαρκούν.
16. Επισήμανση ότι επιβάλλεται αυξημένη αστυνόμευση, τόσο από τις αρχές, αλλά και από ιδιώτες/επαγγελματίες (οδηγούς Ταξί)
17. Επισήμανση ότι επιβάλλεται η μεταφορά και των 2 Λιμανιών (Εμπορικού και Επιβατικού).

2. Παράλληλα και σε προσπάθεια συνδυασμού με αυτά, τον Ιούνιο 2017 το ΚΤΕΛ Πάρου με πρωτοβουλία του, ανέθεσε στο ειδικό γραφείο συγκοινωνιακών μελετών του Πολιτικού Μηχανικού –Συγκοινωνιολόγου Σπύρου Παρασκευόπουλου τη μελέτη ροής λεωφορείων και χωροθέτησης των στάσεων του ΚΤΕΛ στην περιοχή του λιμανιού της Πάρου, στα πλαίσια της σύνταξης του Γενικού Σχεδίου (Master Plan) του Δήμου Πάρου. Η πρόταση του περιληπτικά:
1. Δημιουργία Κυκλικής Πορείας γύρω από το κτίριο Πανώριου, στην διασταύρωση Γκίκα.
2. Είσοδος στην Πόλη των Λεωφορείων ΚΑΙ Ι.Χ. από Ποταμό (Μαυρογένη - Πεπέ) με στένεμα του δρόμου στο 3,20 (για αποτροπή στάθμευσης) και πρόβλεψη θέσεων για καταστήματα..
3. Στάση 6 Λεωφορείων απέναντι από Κέντρο Υγείας, με κατεύθυνση προς Εκατονταπυλιανή, και έξοδο προς Νικολάου Στέλλα.
4. Μονοδρόμηση Νικολάου Στέλλα με κατεύθυνση προς Διασταύρωση Γκίκα, με θέσεις Πάρκινγκ.
Η λύση αυτή απορρίφθηκε από την CNWay.

3. Εν τω μεταξύ, το Λιμεναρχείο συνεχώς καταθέτει προτάσεις για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που ελάχιστα εισακούονται.
Στα πλαίσια του Master Plan, μετά από αποφάσεις της Δημοτικής Κοινότητας Πάρου και Επιτροπής Διαβούλευσης, πρέπει να ληφθούν τελικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πάρου για το Κυκλοφοριακό μέχρι τέλος Φεβρουαρίου2018, που θα είναι δεσμευτικές μέχρι το 2042. Εγώ θα είμαι τότε (αν είμαι…) 83 ετών. Αναλογισθείτε πόσο θα είσθε εσείς.

Εδώ πρέπει να αναφέρουμε μερικά δεδομένα, που πολλοί συμπολίτες μας αγνοούν:
1. Το Ρυμοτομικό Σχέδιο Πάρου που θα λύνει σωρεία προβλημάτων που μας ταλανίζουν, έπρεπε να έχει τελειώσει από χρόνια, με τελική ημερομηνία το 2020. Σε αντίθετη περίπτωση, θα επιβληθούν βαριά πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ιδιώτες που κρατούνται όμηροι επί δεκαετίες θα ξεκινήσουν βροχή μηνύσεων για αποζημίωση.
2. Τα Δημοτικά Πάρκινγκ ΔΕΝ ανήκουν στον Δήμο, αλλά ενοικιάζονται από Ιδιώτες. Το συνολικό κόστος για την Παροικία ΜΟΝΟ, είναι περίπου 70.000€ τον χρόνο. Με το Ρυμοτομικό το 2020(;), απελευθερώνονται τα οικόπεδα για οικοδομική εκμετάλλευση, επιτείνοντας το πρόβλημα στάθμευσης. Το κύριο όμως πρόβλημα που μάλλον θα εμφανιστεί νωρίτερα και επιτακτικότερα, είναι ότι ΔΕΝ είναι ανταποδοτικά.
3. Δύο κοινά σημεία που έχουν όλες οι παλιότερες μελέτες είναι ότι:
α
όλες έπεσαν έξω στις αριθμητικές προβλέψεις αύξησης προσέλευσης Τουριστών. Γεγονός που ναι μεν μας χαροποιεί, αλλά δυστυχώς δημιουργεί ένα ασφυκτικό περιβάλλον όχι για ’μόνο 20 μέρες το χρόνο’, όπως είχε πει πρώην Δήμαρχος, αλλά για ολοένα αυξανόμενα χρονικά διαστήματα, και
β) Όλες ξεκίνησαν με ενθουσιασμό και σε κάποιο στάδιο…εξατμίστηκαν!

Ο Σύλλογός μας, που στόχος του είναι η αναβάθμιση της πολλαπλά υποβαθμισμένης Παροικίας, θεωρεί ότι παρ’ όλο που η πρόταση του γραφείου CNWay περιέχει θετικά στοιχεία, αν εφαρμοστεί στο σύνολό της, θα είναι η χαριστική βολή θανάτωσης της Πόλης μας.

Η κεντρική ιδέα της είναι αποκλειστικά η εξυπηρέτηση του Λιμανιού, αδιαφορώντας για όλες τις παράπλευρες απώλειες, σε ολόκληρη την Παροικία, από Αγία Άννα έως Λιβάδια. Χρησιμοποιεί στοιχεία παρωχημένα με αποτέλεσμα οι υπολογισμοί/νούμερα για το 2042, να είναι ήδη ξεπερασμένα. Αναφέρει ότι είναι η φθηνότερη λύση, αλλά στις λεπτομέρειες αναφέρεται ότι σχεδόν όλοι οι δρόμοι και τα κράσπεδα χρειάζονται ανακατασκευή. Απαιτεί συνεχή αστυνόμευση, όχι για εύρυθμη λειτουργία, αλλά γιατί η παραμικρή δυσλειτουργία/παράνομη στάθμευση θα έχει σαν επακόλουθο κυκλοφοριακό χάος που θα επεκτείνεται παντού. Δημιουργούνται επιπλέον κόμβοι σε δύσκολα σημεία. Αγνοεί τις ιδιαίτερες συνθήκες και ποιοτικά χαρακτηριστικά των δρόμων (Ασκληπιείου, Κατσίκη, Κατερίνα, Αργώ) και της πρόσβασης τους στον Περιφερειακό  και στον Παραλιακό (ανωφέρεια, μηδενική ορατότητα, απουσία καταστρώματος οδού κτλ). Το κυριότερο όμως, κατά την γνώμη μας, είναι η πλήρης υποβάθμιση του Παραλιακού Μετώπου και η μετατροπή του σε δρόμο αποκλειστικής εξυπηρέτησης του Λιμανιού, κάτι που ήδη από το 1970 είχε αποδειχθεί αδύνατον.
Αγνοεί τον Αρχαιολογικό χώρο Παροικίας, Παραδοσιακό Οικισμό, τρόπο ζωής των Κατοίκων και Επαγγελματιών, προϋπάρχουσες μελέτες (Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου) αλλά και επιτυχημένες λύσεις, δοκιμασμένες από 20 χρόνια (μονοδρομήσεις) προτείνοντας λύσεις που καταστρέφουν πολλούς επαγγελματίες (Κόμβος Γκίκα) και κάνουν την ήδη δύσκολη ζωή των κατοίκων του Οικισμού, αδύνατη.
Ο ΜΟΝΟΣ Στόχος, η γρήγορη φορτοεκφόρτωση των Πλοίων. Εδώ να επισημάνουμε, ότι ακόμα ΔΕΝ έχουμε δει ΤΙΠΟΤΑ από αυτή καθ’ αυτή την μελέτη του Λιμανιού, παρά μόνο το τμήμα του Κυκλοφοριακού.

Για όλα τα παραπάνω, η πρόταση του συλλόγου μας είναι η εξής:

1. ΑΜΕΣΑ μελέτη Ρυμοτομικού Παροικίας.
2. Ανάθεση ή προκήρυξη διαγωνισμού μελέτης του Κυκλοφοριακού ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της Παροικίας σε ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΟ γραφείο, σύμφωνα με τις γενικές προτάσεις μας, που είναι:
2.1. Επιτακτική επικαιροποίηση σχεδίων/επαναχάραξης δεύτερου Περιφερειακού με άμεση έναρξη μελέτης.
2.2. Ενσωμάτωση/επικαιροποίηση των προτάσεων ανάπλασης της παραλιακής του 2011-12 σαν πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, με πρόβλεψη συστήματος για στάθμευση κατοίκων, επαγγελματιών, επισκεπτών και οχημάτων τροφοδοσίας από Αγ. Ιωάννη Πρόδρομο (Καλελέ) έως έξοδο Ποταμού Κορμού στην Παραλιακή.
2.3. Χρησιμοποίηση προτάσεων ΚΤΕΛ (Παρασκευόπουλου)
3. Κανονιστική απόφαση του Δ.Σ. Δήμου Πάρου, για εφαρμογή του Νόμου σχετικά με τα Ενοικιαζόμενα Τροχοφόρα. Μελέτη και από κοινού αποδοχή από τα Γραφεία Ενοικιάσεων, Συστήματος χώρων στάθμευσης και μεταφοράς πελατών.
4. Το αυτοκίνητο και γενικά τα μηχανοκίνητα μέσα είναι πλέον μέρος της ζωής μας. Είναι ουτοπία λοιπόν να τα ξορκίζουμε ή να τα αρνούμαστε ή το χειρότερο, να αδιαφορούμε για την επίδραση στην ζωή μας. Προτείνουμε λοιπόν:
4.1. Μελέτη ανάπλασης, συστήματος οργάνωσης και πλήρους εκμετάλλευσης των υπαρχόντων Πάρκινγκ.
4.2. Άμεση εξεύρεση χώρων στάθμευσης δίτροχων. Δεν απαιτούνται μεγάλοι χώροι όπως για τα αυτοκίνητα και μπορούν να είναι πλησιέστερα στην Πόλη.
4.3. Παράλληλα άμεση έρευνα για ανεύρεση επιπλέον οικοπέδων, ιδιόκτητων αυτή τη φορά.
4.4. Ηλεκτρονική σήμανση σε διάφορα σημεία εισόδου στην Πόλη με τον αριθμό ελεύθερων θέσεων σε κάθε Πάρκινγκ, για αποφυγή περιττών μετακινήσεων και γρήγορης εξυπηρέτησης.
4.5. Προσαρμογή του δρομολογίου του Αστικού Λεωφορείου για εξυπηρέτηση όλων των Πάρκινγκ για όσο μεγαλύτερο χρονικά διάστημα, με συχνή Κυκλική Διαδρομή.
4.6. Εύκολες διαδρομές μέσα στην Πόλη από και προς τα Πάρκινγκ: Εύκολα κατανοητή, εμφανής σήμανση, βελτίωση κατάστασης πλακόστρωτων και πρόσβασης.
4.7
Κατ’ αρχάς έρευνα για δυνατότητα κατασκευής πολυωρόφου γκαράζ >2000 θέσεων κοντά στην Πόλη.
5.  Άμεση έναρξη μελέτης για κατασκευή περιφερειακού δρόμου προς Καλάμι σαν συνέχεια του Περιφερειακού, με σκοπό την αποσυμφόρηση και πιθανή μελλοντική πεζοδρόμηση του δρόμου Λιβαδιών (Χρ. Κωνσταντοπούλου)
6. Μελέτη ενσωμάτωσης και επιβάρυνση κυκλοφοριακής κατάστασης από το Νέο Κλειστό Αθλητικό Κέντρο.

Ειδικότερες λεπτομέρειες σε μερικές από αυτές
1.       Πεζοδρόμηση παραλιακής με κυβόλιθους για μείωση ταχύτητας. Πρόβλεψη ποδηλατόδρομου – διαδρόμου περιπάτου – ΑΜΕΑ.
2.       Δημιουργία κοινόχρηστων χώρων ξεκούρασης με θέα την θάλασσα. (Όχι ολοκληρωτική κατάληψη από καταστήματα ή πρωινή στάθμευση.)
3.       Υπογειοποίηση μεγάλων κάδων απορριμμάτων.
4.       Απελευθέρωση χώρων στις Πλατείες και περίπατο που καταλαμβάνονται από ζαρντινιέρες.
5.       Στάθμευση κατοίκων: Εφαρμογή συστήματος που ήδη λειτουργεί επιτυχημένα σε αρκετές ελληνικές Πόλεις, και σε ΟΛΕΣ τις χώρες της Ε.Ε.: Πρόβλεψη χώρων Μονίμων Κατοίκων κοντά στις κατοικίες, με αντίτιμο κλιμακούμενο για 1ο, 2ο, 3ο κ.ο.κ. αυτοκίνητο. Ένα οπωσδήποτε, τα υπόλοιπα αν επαρκούν οι θέσεις. Πρόβλεψη θέσεων ανάγκης/προμήθειας καταστημάτων.
6.       Μελέτη χώρων Στάθμευσης στην Παραλία ΜΟΝΟ σε ‘νεκρές’ περιοχές: ΜΟΝΟ προς την πλευρά της Πόλης, από Λιμάνι μέχρι την Ζωοδόχο Πηγή
7.       Πρόβλεψη/μελέτη για μεταφορά υπηρεσιών υπερτοπικού χαρακτήρα με μεγάλη κίνηση, εκτός Παροικίας (Π.Χ. ΔΕΕΔΥΕ, ΙΚΑ, ΔΟΥ, Ανάργυρος (;) σε Παρασπόρο, ή Παλιά κτίρια Αεροδρομίου)

Επίλογος            
Αν αυτά φαντάζουν μη πραγματοποιήσιμα ή υπερβολικά φιλόδοξα ας αναλογισθούμε την ραγδαία ανάπτυξη που συνέβη τα τελευταία 60 χρόνια, που άλλαξε για πάντα τη μορφή και τους ρυθμούς του Νησιού μας. Για τουλάχιστον 4-5 μήνες τον χρόνο, φτάνουμε σε πληθυσμό τις 100-150.000.  Η Παροικία, και η ζωή των κατοίκων μεταλλάχτηκε και εξουσιάζεται από το εκάστοτε μέγεθος των πλοίων που την ‘εξυπηρετούν’. Τα πάντα θυσιάστηκαν για αυτά τα πλοία που συνεχώς αυξάνονται σε πλήθος και μέγεθος. Στον βωμό της ‘βολής’ μας, παραβλέψαμε καταστάσεις αιώνων. Αλλά κάπου πρέπει να σταματήσει αυτό. Δεν μπορεί πλέον η Παροικία να είναι η πόρνη των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών!

Σχόλια

  1. Ακόμη μια φορά δεν αναφέρεται ''ενtεχνα΄΄ η μονη ολοκληρωμένη μελετη ,Ευριπιωτη -Καρτα , ιδεες της οποίας δανείστηκαν οι ιθύνοντες και οι επιβαλλομενοι μελετητές και στην συνέχεια η μελέτη αυτή ''χάθηκε'' διότι προφανώς ενόχλησε κάποια συμφέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ότι κι αν γίνει, να είναι προς το συμφέρων όλων των κατοίκων και χαρακτήρα του Νησιού και όχι για τοπικά συμφέροντα και ξεκινήστε γιατί το αύριο είναι μακριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. O οικισμός της Παροικίας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον , προσφέρει ένα σχοινοτενή παραλιακό μέτωπο , διαθέτει τον μεγαλύτερο σε μήκος ιστορικό εμπορικό πεζόδρομο ( προστατευμένο από τους ανέμους ) , χαρακτηρίζεται από καίρια σημεία αναφοράς ( μύλοι , Κάστρο, Εκατονταπυλιανή, Λιβάδια , στιβαρό ορεινό υπόβαθρο..) απαρτίζεται από κυκλαδίτικα ,νεοκλασικά κτίρια και αρχαιολογικούς χώρους
    Δυστυχώς η Παροικία δεν επωφελήθηκε από ευρωπαϊκά κονδύλια ( όπως συνέβη στην Μύκονο επί δημαρχίας κ. Βερωνη) .
    Η Παροικια παραμελήθηκε και συσσώρευσε πολλά προβλήματα Η Παροικία είναι η ξεχασμένη αγάπη των Παριανών .
    Υποδεχόμαστε με χαρά την πρωτοβουλία σας .
    Γιωργος Ευριπιωτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πρωτομαγιά στο Αγροκήπιο!

Ενημέρωση σχετικά με τους κανόνες του Παραδοσιακού Οικισμού Παροικίας Πάρου